Els decimals, les fraccions, els mixtos, els percentatges i els nombres primers |
|
|
|
|
Estudiem els nombres decimals i practiquem.
|
Completa perf arribar a la unitat |
Conneguem la posició dels nombres decimals |
Els nombres primers |
|
|
|
|
|
|
|
|
Fem parts d’una ampolla
|
Omplim les ampolles amb parts |
Practiquem si hem après |
Relacionem les parts amb la seva fracció |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sumem nombres decimals
|
Aprenem els nombres decimals |
Quin decimal és més gran? |
Entenguem el producte de fraccions |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sumem decimals
|
Pintem segons els nombres decimals |
Aprenem a comprar amb descompte |
Amb fraccions robem la lletra amagada |
|
|
|
|
|
|
|
|
Expliquem les parts
|
Part d’un nombre |
Entenguem la suma de fraccions |
Estudiem les fraccions equivalents |
|
|
|
|
|
|
|
|
La resta de fraccions
|
La multiplicació de fraccions |
La suma de fraccions, estudiem i practiquem |
Entenguem la multiplicació de fraccions |
|
|
|
|
|
|
|
|
Avalua’t el producte de fraccions
|
Com podem saber si dues fraccions són equivalents? |
Trobem fraccions equivalents |
Trobem fraccions equivalents |
|
|
|
|
|
|
|
|
Quina part representen les peres pintades?
|
El m.c.d |
Producte de fraccions |
Nombres mixtos |
|
|
|
|
|
|
|
|
Trobem fraccions equivalents multiplicant i dividint
|
Fem suma de fraccions |
Suma de fraccions amb igual denominador |
Treballem les fraccions equivalents |
|
|
|
|
|
|
|
|
Treballem suma de fraccions
|
Què vol dir multiplicar fraccions? |
Passem de fraccions a decimals i al revés |
Parts d’un rellotge |
|
|
|
|
|
|
|
|
Quina hora és? |
Amb fraccions robem la lletra amagada |
Quina hora és? |
|
|
|
|
|
Deducció, propietats, curiositats, jocs matemàtics i estadística |
|
|
|
|
Quadre màgic |
Joc de la suma mental |
Joc d’estadística |
Joc en parelles per decsobrir l’edat |
|
|
|
|
|
|
|
|
Propietat distributiva |
Dedueix |
|
|
|
|
|
|
Equacions, arrels i potències |
|
|
|
|
Treballem les potències |
Treballem les potències de déu |
Estudiem les potències quadrades |
L’arrel quadrada |
|
|
|
|
|
|
|
|
Equacions de primer grau |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ACTIVITATS DE REPÀS I REFORÇ
|
Numeració |
|
|
|
|
Treballem l’aproximació
|
De quin nombre està més
aprop el que et donen? |
Completa la serie |
Trobem nombres senars |
|
|
|
|
|
Arrodonim avall
|
Arrodonim amunt |
Ordena de gran a petit els nombres |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Compres amb € i centims
|
Qui viu a cada bloc?
|
Completem els requadres per tal
que la suma sigui correcta. |
Mirant el preu de cada producte,
completem els requadres. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Completen l’altra part del dau per tal que sumi el nombre que surt. |
Completem el requadre en funció dels nombres que surten a la ruleta |
Col.loca els nombres de la dreta al lloc corresponent. |
Fem series de cinc en cinc |
|
|
|
|
|
Posem euros dins la bossa |
Descomposem nombres |
Descomposem un nombre en suma de tres |
Descomposem un nombre amb la desena i les unitats |
|
|
|
|
|
Estudiem la desena muntant un paissatge |
Escolta i posa el nombre |
Quin és el doble del nombre proposat |
De les dues cartes, quin és el nombre més gran i més petit que pots fer? |
|
|
|
|
|
Comptem llapis |
Posa quants gots estan plens |
Posem desenes de boles a cada got |
Quin signe li correspon? |
|
|
|
|
|
Quin és el nombre més gran |
Quina hora és? |
Quants dies, hores i minuts hi ha en |
Posa el signe correcte |
|
|
|
|
|
Completa les caselles de tal manera que els de dalt sumin els de sota |
Sóc a la casella 14 i m’ha sortit un cinc. On vaig? |
Descomposem un nombre amb la desena i unitat |
Quants llapis de cada color hi ha? |
|
|
|
|
|
Quin signe és el correcte? |
Quin nombre hi ha al mig? |
Fem càlcul mental |
Amb les monedes que tinc, puc comprar? |
|
|
|
|
|
Quantes centenes, desenes i unitats hi ha en el nombre.. |
Quants dits hi ha? |
Escolta, reconeix i marca els nombres |
De quin nombre està més aprop … |
|
|
|
|
|
Completa la serie númèrica a partir d’un nombre |
Quin nombre de la serie toca? |
Quin nombre, resultat de la suma, s’aproxima més? |
Els reglets |
|
|
|
|
|
Trobem nombres parells |
Quin nombre sóc? |
|
|
|
Operacions |
|
|
|
|
Fem sumes |
Fem restes |
Multipliquem |
Fem divisions |
|
|
|
|
|
|
|
|
Sumem |
Restem |
Multipliquem |
Dividim |
|
|
|
|
|
|
|
|
Més petit que.. |
Numeració |
Quin és el signe que fa transformar el nombre? |
Fem sumes de tres xifres |
|
|
|
|
|
|
|
|
Quants caramels hi ha als moneders sense veure’ls |
Posa les sumes en forma vertical i dóna la resposta |
Fem sumes portant |
Sumem i restem lloros |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posem els nombres a la suma i completem-la |
Quina és la resposta correcta a la suma proposada? |
Completa els nombres que falten a la resta portant |
Sumem desenes |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aprenem a fer multiplicacions com a sumes repetitives |
Multipliquem per la unitat seguida de zeros |
Completa la suma en diferents nivells |
Fem sumes de tres xifres |
|
|
|
|
|
|
|
|
Completem els forats buits perquè la resta sigui correcta |
Jugando con las matemáticas |
Matemàgic |
Joc de l’Oca |
|
|
|
|
|
|
|
|
Joc de sumes contra rellotge
|
Sudokus per a tothom |
El joc de les operacions |
La màquina de calcular |
|
|
|
|
Problemes i enigmes |
|
|
|
|
Enigmes a resoldre classificats per cicles |
Comprem productes i paguem-los |
Vint problemes per a Cicle Inicial |
Què compres, quan pagues? i quin canvi et tornen o quan et falta? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Comprem productes amb monedes |
Quantes coses pots comprar amb les monedes que tens? |
Quina espelma és? |
Aprenem a sumar |
|
|
|
|
|
|
|
|
Treballem el descompte |
Quants euros són tantes monedes o bitllets de … |
|
|
|
|
|
|
Bon dia! Estimat director/a actual: Et demano (si us plau) si podria vosté incloure-hi a les activitats de Cicle Superior de Matemàtiques un parell o tres de jocs sobre:
-Suma i resta de temps;
-Coordenades Cartesianes;
-Calcular les àrees de les figures geomètriques i,
-Calcular es perímetre de les figures geomètriques.
Per penjar-hi els jocs t’hi recomano la web: http://www.mundoprimaria.com
Demano disculpes si l’he molestat.
Judith Sánchez 6èB 12.03.2016